Αξιολόγηση των συμπληρωμάτων διατροφής

Αξιολόγηση των συμπληρωμάτων διατροφής
Υπαρχει αντικειμενικός επιστημονικός τρόπος αξιολόγησης της επίδρασης συμπληρωμάτων διατροφής; Ας δούμε τι αναφέρουν έγκυρες επιστημονικές πηγές.
 

Η φυσική απόδοση εξαρτάται από διάφορες μυϊκές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της δύναμης. Η σύνθεση και η διάσπαση των μυϊκών πρωτεϊνών είναι καθοριστικής σημασίας για τον προσδιορισμό τόσο της δύναμης όσο και της συνολικής λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού. Οι λόγοι που αναφέρονται για τη χρήση συμπληρωμάτων πρωτεΐνης και αμινοξέων περιλαμβάνουν διέγερση και διατήρηση της ανάπτυξης και της δύναμης των μυών, ενίσχυση της χρήσης ενέργειας (π.χ. προσθήκη αμινοξέων σε ένα συμπλήρωμα γλυκόζης) και διέγερση της απελευθέρωσης της αυξητικής ορμόνης. Για να αξιολογήσετε τα οφέλη των συμπληρωμάτων πρωτεΐνης ή αμινοξέων, πρέπει να λάβετε υπόψη πολλά σημεία. Σε μια διερεύνηση αυτού του ζητήματος από το Γραφείο Έρευνας Ζωής (LSRO) της Ομοσπονδίας Αμερικανικών Εταιρειών για την Πειραματική Βιολογία οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η επισήμανση των συμπληρωμάτων πρωτεΐνης είναι συχνά ανεπαρκής και ότι οι καταναλωτές οφείλουν να είναι προσεκτικοί στο να εμπιστεύονται μόνο εγκεκριμένα και επώνυμα σκευάσματα. 

 
Ωστόσο διαφορετικοί άνθρωποι και διαφορετικές ειδικότητες έχουν διαφορετικούς σκοπούς και ζητούμενα. Ένας body builder και ένας δρομέας απόστασης ενδιαφέρονται και οι δύο για τη μεγιστοποίηση της μυϊκής δύναμης, αλλά ο body builder θέλει να επιτύχει αυτόν τον στόχο αυξάνοντας τη μυϊκή μάζα, ενώ ο δρομέας απόστασης στοχεύει τόσο χαμηλή μάζα μυών. Είναι σαφές ότι τα τελικά σημεία απόδοσης είναι διαφορετικά για αυτά τα δύο άτομα. Αν και μπορεί να είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν τα τελικά σημεία απόδοσης με ποσοτικά αξιόπιστο τρόπο, είναι ωστόσο σημαντικό να έχουμε κατά νου τον μεταβολικό στόχο του ατόμου που χρησιμοποιεί το συμπλήρωμα. Το ισοζύγιο αζώτου ήταν το πιο συχνά χρησιμοποιούμενο τελικό σημείο για την αξιολόγηση της χρησιμότητας των συμπληρωμάτων πρωτεΐνης ή αμινοξέων. Ωστόσο, υπάρχουν περιορισμοί στην ερμηνεία του ισοζυγίου αζώτου. Η φαινομενική κατακράτηση πρωτεϊνών σε υψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών μπορεί να δώσει ψευδώς υψηλές εκτιμήσεις των απαιτήσεων σε πρωτεΐνες και μπορεί να υπερβάλει τα φαινομενικά ευεργετικά αποτελέσματα των συμπληρωμάτων πρωτεΐνης. Επιπλέον, τα σφάλματα στη μέτρηση της απώλειας αζώτου σε σωματικά ενεργά άτομα είναι πιθανό να είναι συστηματικά. Για παράδειγμα, ο ρυθμός απώλειας αζώτου στον ιδρώτα θεωρείται γενικά ότι είναι μια σταθερή τιμή, αλλά αυτή η τιμή είναι πιθανό να είναι υψηλότερη σε ασκούμενα άτομα, ειδικά εάν ασκούνται στη ζέστη. Είναι επίσης πιθανό ότι το άζωτο χάνεται μέσω της αναπνοής με σημαντικό ρυθμό κατά τη διάρκεια της έντονης άσκησης, αλλά ο ρυθμός αερισμού είναι τόσο υψηλός κατά τη διάρκεια της άσκησης που η ποσότητα του αζώτου που κινείται μέσα και έξω από τους πνεύμονες είναι τόσο μεγάλη που η ανίχνευση καθαρής έκκρισης αζώτου μέσω της αναπνοής είναι αδύνατη. Αυτά τα προβλήματα καθιστούν δύσκολη την ερμηνεία της ισορροπίας του αζώτου, διότι καθεμία από αυτές τις πηγές σφάλματος υποτιμά την απώλεια αζώτου εάν μετριέται με παραδοσιακά μέσα. Επίσης οι διακυμάνσεις στην πρόσληψη ενέργειας έχουν έντονη επίδραση στην ισορροπία αζώτου. Παρά αυτά τα πιθανά προβλήματα, η ισορροπία αζώτου θεωρείται γενικά το καλύτερο κριτήριο για την αξιολόγηση των αναγκών σε πρωτεΐνες και έχουν δημοσιευτεί αρκετές χρήσιμες μελέτες που αξιολογούν την επίδραση της άσκησης στις πρωτεϊνικές απαιτήσεις.
 
Ο ρόλος της ενεργειακής ισορροπίας στον προσδιορισμό του ισοζυγίου αζώτου έχει μεγάλη σημασία για την αξιολόγηση της επίδρασης της άσκησης, επειδή η άσκηση μπορεί σίγουρα να τροποποιήσει την ενεργειακή ισορροπία. Η ποσότητα ενέργειας που είναι επαρκής για τη διατήρηση της ισορροπίας του αζώτου στην κατάσταση ηρεμίας είναι πιθανό να είναι ανεπαρκής όταν οι ενεργειακές δαπάνες αυξάνονται με την έναρξη της άσκησης. Το ισοζύγιο αζώτου βελτιώνεται καθώς αυξάνεται η πρόσληψη ενέργειας. Οι Butterfield και Calloway ανέφεραν επίσης αυτά τα ευρήματα στην άσκηση ατόμων. Σε αυτήν την πολύπλοκη μελέτη, στα άτομα δόθηκε ποικίλη πρόσληψη ενέργειας και πρωτεΐνης. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι το ενεργειακό ισοζύγιο μπορεί να είναι εξίσου ή πιο σημαντικό από την πρόσληψη αζώτου ως καθοριστικός παράγοντας του ισοζυγίου αζώτου.
 
Υπάρχει μια ισχυρή θεωρητική βάση για την αναμενόμενη ευεργετική επίδραση ενός συμπληρώματος διατροφής πρωτεΐνης σε ασκούμενα άτομα. Η πρόσληψη σε συμπληρώματα αμινοξέων διεγείρει τη μεταφορά αμινοξέων στο μυϊκό σύστημα, ενώ υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της εσωτερικής μεταφοράς αμινοξέων και της σύνθεσης των μυϊκών πρωτεϊνών. Ωστόσο, ορισμένα πειραματικά δεδομένα υποδηλώνουν ότι η άσκηση μπορεί πραγματικά να μειώσει τις πρωτεϊνικές απαιτήσεις που απαιτούνται για τη διατήρηση της ισορροπίας. Παρ 'όλα αυτά, μπορεί να θεωρηθεί ότι ένα συμπλήρωμα πρωτεΐνης θα πρέπει να είναι χρήσιμο για την τόνωση της σύνθεσης πρωτεϊνών καθαρού μυός, ιδιαίτερα εάν το συμπλήρωμα διατροφής έχει τη βέλτιστη αναλογία μεμονωμένων αμινοξέων.
 
Πηγή:
Robert R. Wolfe "Protein supplements and exercise" The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 72, Issue 2, August 2000, Pages 551S–557S,
  • visa
  • master
  • mastero
  • paypal
  • viva

(c) katerelosfitness.gr - All rights reserved - Υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center -